Hyviä asioita tiimityöstä

Tiimityö on monesta syystä hyvä asia, mutta sillä on myös joskus varjopuolia. Jos tiimissä on samankaltaisia ihmisiä, työ ei tuota yhtä hyvin tulosta kuin sellainen jossa kaikki ovat erilaisia. Tiimi tarvitsee jonkun joka johtaa ja jakaa eri tehtävät sellaisille tiimiläisille jotka osaavat ne parhaiten tehdä.


Hyvä tiimi

Hyvässä tiimissä kaikki uskaltavat sanoa mielipiteensä ja ideansa. Tiimissä kaikkien pitäisi tulla toimeen, kuunnella toistensa ideat ja kunnioittaa niitä vaikka ne eivät omasta mielestä olisikaan parhaita.  Mielestäni sekin on tärkeää tiimissä että kaikki voivat välillä vitsailla, sillä se keventää tunnelmaa.
Tiimissä on monenlaisia ihmisiä että saadaan erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä tehtävillä olevista asiaoista. Tiimissä osataan myös miettiä kaikkien vahvuudet ja heikkoudet, joiden mukaan tehtävät jaetaan. Hyvässä tiimissä jäsenet osaavat aikatauluttaa oman työnsä ja osaa miettiä mitä kaikkea tehtävä vaatii. Tehtävät osataan purkaa pieniin osiin ja ne jaetaan niille tiimiläisille jotka parhaiten ne osaa. 


Minä tiimitöissä

Roolini tiimeissä riippuu muista tiimin jäsenistä ja vireillä olevasta tehtävästä, joskus saatan olla se joka johtaa, joskus ideoin ja joskus taas olen se perässä vedettävä taakka. Olen ollut todella monessa huonosti toimivassa tiimissä, mutta on hyviäkin tiimejä ollut. Jos tehtävä on minulle mieluinen, olen aivan täysillä mukana. Jos taas tehtävä ei kiinnostaisi minua, minulle on todella vaikea tehdä töitä, en osaa ideoida. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Romut kiertoon!

Illustratorin käyttöä

Plymouth jenkkiautoon maalausta