Hyvä asiakaspalvelu

Tänään keskustelimme koulussa siitä, mitä on hyvä asiakaspalvelu.
-Asiakkaan kunnioitus, kuunnellaan asiakkaan mielipiteet ja kritiikit. Ei tyrmätä asiakkaan toiveita yrittämättä.
-Asiakkaan kanssa pitää keskustella kohteliaasti ja jos keskustelu käydään viesteillä, pitää muistaa käyttää kirjakieltä. Sähköpostia laittaessa hyvä ja kuvaava otsikointi. Ole kärsivällinen, asiakas tarvitsee aikaa miettiä.
-Aikataulutus pitää tehdä niin että, se on realistinen ja sopii molemmille. Aikataulussa pitää pysyä ja jos tapahtuu muutoksia, niistä pitää kertoa asiakkaalle viipymättä.
-Muista antaa asiakkaalle paljon vaihtoehtoja joista valita.
-Näytä asiakkaalle myös välivaiheista kuvia.
-Ole asiakas tapaamisiin valmis.
-Uskalla koittaa uusia menetelmiä ja treenaa. Ota asioista selvää.
-Ole luottamuksen arvoinen.
-Muista olla nopeasti tavoitettavissa ja kerro asiat suoraan, mutta kohteliaasti. Käytä myös ammattisanastoa, mutta selitä asiakkaalle tarkasti mitä tarkoitat.
-Jos soitat asiakkaalle, sovi asiakkaan kanssa sopiva aika. Muista pitää puhelinpäiväkirjaa.
-Valmistele myyntipuheet hyvin ja eläydy asiakkaan tarpeisiin.
-Muista myös kommunikoida tiimin kanssa ja kysy mielipiteitä.
-Säilytä dokumentit!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Romut kiertoon!

Plymouth jenkkiautoon maalausta

Kuvaamisen iloa